پایگاه اطلاع رسانی دکتر حسن خوش نیت

بایگانی
آخرین نظرات

اولین کالبدگشایی جسد در جهرم انجام شد

دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش خبرنگار پسین جهرم، صبح امروز و برای اولین بار در جهرم کالبدگشایی یک جسد در پزشکی قانونی این شهرستان و با حضور جنگجو، بازپرس دادگستری انجام شد.

 

در این راستا جهرم به عنوان معدود شهرستان های استان فارس محسوب می شود که مجهز به سالن تشریح و آزمایشگاه کالبدگشایی بوده و این امکان وجود دارد تا سایر شهرستان ها نیز از امکانات پزشکی قانونی جهرم بهره مند شوند.

 

خبرنگار پسین جهرم با حضور در محل پزشکی قانونی و در حاشیه این کالبدگشایی به گفتگو با رئیس پزشکی قانونی جهرم پرداخت.

دکتر حسن خوش نیت در این گفتگو با اشاره به وجود سالن تشریح در پزشکی قانونی جهرم گفت: تا پیش از این اجسادی که به دلایل مختلف نیازمند به کالبدگشایی بودند به شیراز منتقل می شدند اما امروز با انجام اولین کالبدگشایی در پزشکی قانونی جهرم دیگر نیازی به ارجاع اجساد که بعضاً هزینه هایی برای خانواده میت نیز در برداشت، نیست...

 

وی با بیان اینکه با توکل به خداوند متعال این کار را در جهرم آغاز کردیم تا خدمتی برای مردم باشد، افزود: کاربرد کالبدگشایی در جایی است که علت فوت مشخص نبوده و با این کار علت آن تشخیص داده می شود.

 

رئیس پزشکی قانونی جهرم با بیان اینکه برخی مرگ ها مشکوک بوده و علت آن مشخص نیست، خاطرنشان کرد: برای مقام قضایی تشخیص علت مرگ در تصمیم گیری ها یک موضوع حیاتی است و در مرگ هایی که تشخیص قطعی ندارند برای چرایی علت آن کالبدگشایی انجام می شود.

 

 

وی، 30 درصد از وظایف پزشکی قانونی را بررسی علت مرگ و میرها دانست و خاطرنشان کرد:  در برخی از جنازه ها علت فوت مشخص بوده و پرونده پزشکی محکمی دارند که تنها با معاینه جسد می توان آن را تشخیص داد و نیازی به کالبدگشایی نیست.

 

 

خوش نیت با اشاره به مشکلات انتقال اجساد برای کالبدگشایی به شیراز و در بر داشتن هزینه های زیاد، گفت: آرزو دارم هیچ وقت کسی به خاطر تصادف یا نزاع پایش به پزشکی قانونی باز نشود چه برسد به اینکه برای مرگ و میر باشد.

 

 

نظرات  (۲)

دکتر جان سلام
همه مردم میدانند که شما از مسولان خسته هستید اما خدا با شماست فقط میتوان گفت خسته نباشید
ما همیشه شرمنده شما و زحماتتان هستیم
سلامتی این مرد جهرم صلوات
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی