پایگاه اطلاع رسانی دکتر حسن خوش نیت

بایگانی
آخرین نظرات

زندگی نامه

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۵۲ ب.ظ

به نام خدا

نام: حسن

نام خانوادگی: خوش نیت جهرمی

نام پدر:خلیل

شماره شناسنامه: 209

صادره از جهرم

از کودکی ساکن جهرم بوده و هم اکنون خدمتگزار در حوزه ی بهداشت و سلامت مردم به عنوان پزشک قانونی شهرستان جهرم می باشد...

:: در تیرماه سال 1339 در خانواده ای مذهبی در جهرم متولد شد. پدرش مرحوم حاج خلیل خوش نیت به اعتبارشغلش که به عنوان معتمد مردم در دفترخانه ی اسناد رسمی و ثبت ازدواج مشغول به کار بود با توده ی مردم روابطی بسیار نزدیک و حسنه داشت، تا جایی که فرزندانش را به نام و عنوان او می شناختند. او بسیار معتقد به مبانی شریعت بود و در دهه های متمادی به عنوان مداح و نوحه خوان اهل بیت و به خصوص حضرت سید الشهدا (ع) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت اثبات نمود. در چنین فضایی ایجاب می کرد که دیدگاه های فرزندان خانواده با گرایشی به سمت معتقدات دینی و مذهبی تقویت شود و این خصیصه مبنایی برای جهت گیری های آینده فرزندان تلقی می شد.

:: مجتبی خوش نیت جهرمی فرزند مرحوم حاج خلیل، کوچک ترین برادر دکتر حسن خوش نیت جهرمی بود که در خانواده به حسن خلق و صفای باطن شهرت داشت. مجتبی محصل رشته ی ریاضی فیزیک و بسیار باهوش بود. او در سال 1361 به صورت داوطلبانه برای شرکت در پنجمین مرحله ی عملیات رمضان به جهبه های حق علیه باطل شتافت و پس از سیزده روزاقامت در جبهه در ششم مرداد ماه در سن هفده سالگی ندای حق را لبیک گفت و جسم مطهرش مفقود گردید. سیزده سال طول کشید تا بقایای وجود پاک مجتبی در سال 1374 به خانه بازگشت. یاد و راهش گرامی و پررهرو باد.

:: دکتر حسن خوش نیت جهرمی، تحصیلات خود را در دوران ابتدایی در سال 1345 در دبستان سیادت آغاز نمود. در طول تحصیل در مقطع ابتدایی و پس از آن در دوران راهنمایی که باز هم در همان مدرسه سپری شد، همواره به عنوان دانش آموزی ممتاز شناخته می شد، که علاوه بر تلاش در حوزه ی تحصیل علم، در زمینه های اجتماعی و هنری نیز فعال بود و این ویژگی را در سال های بعد نیز بیشتر به منصه ظهور رساند.

:: در سنین بین 10 تا 13 سالگی که مقارن با پایان دوران ابتدایی و حین دوره ی راهنمایی بود، در جلسات سیاسی مذهبی که توسط چهره های شاخص و مبارز انقلابی شهر در کتابخانه ی عمومی جهرم برگزار می شد، شرکت می نمود و در همان ایام روحیات وی با ایده ها و افکار امام خمینی (ره) عجین شد و همین آشنایی، ریشه های تفکر انقلابی و همسویی با نهضت اسلامی را در او شکل داد.

:: سال ورود وی به دبیرستان و آغاز تحصیل در رشته ی علوم تجربی مصادف بود با سال های ابتدایی دهه ی 50 که مقارن با حرکت های انقلابی در کشور بود؛ شهر جهرم که از دیرباز به عنوان شهری پیشگام در نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شناخته می شد، در آن سال ها کم و بیش در کوران حوادث انقلابی و شکل گیری نهضت اسلامی قرار داشت.

:: اوج حرکت های مردمی در سال 1356 و 1357 مصادف با پایان تحصیلات وی در دبیرستان اسلامی بود. در آن زمان دبیرستان اسلامی یکی از کانون های حرکت انقلابی بر ضد رژیم شاه محسوب می شد. نقل خاطره ای از تلاش های وی برای نشان دادن اعتراض به حکومت ظالمانه ی رژیم شاه خالی از لطف نیست. در سال دوم دبیرستان که مقارن با 1354 هجری شمسی بود، او به رغم مخالفت های مقامات امنیتی شهری هر روز صبح در مراسم صبح گاه مدرسه، فرازهایی از نامه ی امام علی (ع) به مالک اشتر را قرائت می نمود، که با استقبال دانش آموزان مواجه می شد، اما پس از چند روز، با دخالت نیروهای امنیتی و اعمال فشار بر مسئولین مدرسه، از ادامه ی این حرکت ابتکاری ممانعت به عمل آمد.

:: در سال 1357 در دانشکده ی پزشکی پذیرفته شد و تحصیل خود را در این رشته آغاز نمود.در آن سال ها که مقارن با انقلاب شکوهمند اسلامی بود، فعالیت های سیاسی و اجتماعی وی نیز ادامه یافت و پس از وقوع انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها، به دستور امام خمینی(ره)، او نیز همگام با سایر دانشجویان به تبعیت از این حرکت فرهنگی، تحصیل در دانشگاه را متوقف نمود و بلافاصله، همکاری با نهاد انقلابی جهاد سازندگی را آغاز کرد.

:: اشغال لانه ی جاسوسی آمریکا در آبان ماه 1358 که منجر به حمله ی نظامیان آمریکا و فرود آن ها در کویر طبس شد، باعث گردید، با انتقال جمعی از کارکنان سفارت آمریکا به شهر های کشور دو تن از آن ها نیز به جهرم منتقل شده و در ساختمان پیشاهنگی سابق (دبستان شهید امیر حمیدی فعلی) نگه داری شوند. در مدت نگه داری آن ها، او با سایر دانشجویان پیرو خط امام (ره) همکاری بسیار نزدیکی داشت.

:: در اسفند ماه 1360 هم زمان با آغاز عملیات بزرگ فتح المبین به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در سنگرهای های شوش و تپه سبز حضوری فعال داشت. در اواخر دوران دفاع مقدس نیز، در لشکر نجف اشرف، به فرماندهی شهید حاج احمد کاظمی، به عنوان پزشک لشکر به همراه سایر همرزمان از مرزهای مقدس کشور دفاع کرد و چند ماه پس از پایان جنگ تحمیلی در سال 1368 در رشته ی پزشکی فارغ التحصیل گردید.

:: پس از فراغت از تحصیل و گذراندن طرح پزشکی، طی سال های 1370 تا 1376 به عنوان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهرم، انجام وظیفه نمود و در طول این سالها فعالیت های عمده ای از جمله، احداث درمانگاه شهرک انقلاب، درمانگاه شهرک فاطمیه، درمانگاه شماره6 در مرکز شهر، آزمایشگاه غفوری در بلوار معلم، و همچنین احداث حدود 20 خانه بهداشت در سطح شهرستان و یک درمانگاه در جاده صادق آباد، که صرفا از طریق کمک های مردمی بنا گردید را به انجام رساند.

:: پس از پایان ماموریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهرم، در سالهای متمادی در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شهر حضور فعال داشت، به عنوان نمونه دبیری "اولین جشنواره تئاتر آفتاب" و تهیه کنندگی تئاتر هایی چون "حال خونین دلان" و "دلم با تو خوش بود" و . . . را به عهده داشت و هم اکنون به عنوان پزشک قانونی شهرستان جهرم، در خدمت شهروندان گرامی می باشد.

:: همه ی تلاش وی بر این استوار است که با حضور موثر در شورای اسلامی شهر، بتواند منشا خدمات ارزنده ای، که در قالب برنامه های توسعه، سند چشم انداز بیست ساله و افق 1404 تدوین و ابلاغ گردیده، در محدوده ی شهر جهرم باشد.

نظرات  (۲)

  • سعید حکمت شعار
  • یاددادند به ما نخل کمرتانکنیم/انچه داریم زبیگانه تمنانکنیم                   مثل قفنوس زمابازشررخواهد خواست /                                          شهرمن باز همین طورنمی ماند بر خواهد خواست                       باید به همه فرهیختگان هنرمندان ودلسوزان شهرجهرم      ورودجناب اقای دکتر خوش نیت به عرصه انتخابات شوراها تبریک گفت                    
  • محمد سعید توحیدی
  • ما یه رأی می خواهیم بدیم که اون هم به دکتر خوش نیت 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی